Unha presentación que xunta sentimentos e arte; vai unida unha melodía musical (e que neste caso non adxuntamos , pero faremolo en breve) que serve de motivación para unha serie de actividades ao redor da mesma.
Agardamos que vos guste.
Unha presentación que xunta sentimentos e arte; vai unida unha melodía musical (e que neste caso non adxuntamos , pero faremolo en breve) que serve de motivación para unha serie de actividades ao redor da mesma.
Agardamos que vos guste.
CÓMO DEBE SER O MESTRE “EMOCIONAL”?
“ ¿Cómo es que , siendo tan inteligentes los niños , son tan estúpidos la mayor parte de los hombres? Debe ser fruto de la educación .
Alejandro Dumas , hijo .
No Epílogo do libro “Corazones Inteligentes “ de Pablo Fernández Berrocal y Natalia Ramos Díaz gústame especiamente este paragrafo :
“ Nos momentos mais decisivos da nosa vida , xa sexan alegres ou tristes , non buscamos ao noso arredor as persoas mais intelixentes , senon as mais simpáticas, empáticas, equilibradas e sociables. Este artículo non é un alegato contra a intelixencia abstracta , lóxica e académica , senon un recordatorio , no inicio do novo milenio, da necesidade de potenciar na familia e na escola o crecemento afectivo e emocional dos nosos fillos , porque estas cualidades serán cada vez mais decisivas . Os pais ,tan preocupados sempre polo éxito académico e profesional , obsesionanse con que os seus fillos sexan moi intelixentes e aprendan moitas matemáticas, ciencias ou idiomas, e esquecen , como moitas investigacións demostraron recentemente , que o éxito na vida , e moito menos a felicidade , non dependen de esas habilidades. “
Pablo Fernández Berrocal
Universidade de Málaga
Mayer, Salovey y Caruso: Capacidade de percibir e expresar emocións , de asimilar as emocións no pensamento , de comprender e razoar coas emocións e de regular as emocións nun mesmo e nos demais.
Daniel Goleman: Capacidade de recoñecer os nosos propios sentimentos , os sentimentos dos demais , motivarnos e manexar adecuadamente as relacións que sostemos cos demais e con nos mesmos .
Emily Sterrett: Fai referencia ao conxunto das destrezas de xestión persoal e destrezas sociais que nos permiten triunfar no noso posto de traballo e na vida en xeral .
Pablo Fernández-Berrocal:Percibir , comprender e regular as emocións propias e as dos demais.
Gallego D.J.e Gallego M.J. (2004) : Capacidade que ten o ser humano , grazas ao seu proceso evolutivo , para armonizar o emocional e o cognitivo , de xeito que poida atender, comprender , controlar , espresar e analizar as emocións dentro de si , e nos demais. Todo isto , permitiralle que a súa actuación sobre o entorno , e as súas relacións humanas sexan eficaces , útiles e teñan repercusións positivas para él , para os demais , e para o entorno no que se desenvolve . “
Reuven Bar-On : Conxunto de capacidades, competencias e habilidades non cognitivas que influencian a habilidade propia de ter éxito ao afrontar as demandas e presións do medio ambente" (citado en Mayer , 2001)
Mayer : “Refírese á habilidade para recoñecer o significado das emocións e as súas relacións, e para razoar e resolver problemas en base a iso. Tamén inclúe empregar as emocións para realzar actividades cognitivas” Mayer et al. (2001)
HOWARD GARDNER , 1983 | INTELIXENCIAS MÚLTIPLES |
REUVEN BAR-ON , 1988 | COCIENTE EMOCIONAL (CE) |
PETER SALOVEY E JOHN MAYER , 1990 | INTELIXENCIA EMOCIONAL |
DANIEL GOLEMAN , 1995 | “INTELIXENCIA EMOCIONAL” |
Gardner , cando fala das inteligencias múltiples , colabora no rescate do concepto de intelixencia do ámbito intelectual e facilitou o camiño cara a intelixencia emocional .
Foi o psicológo Reuven Bar-On na súa Tesis Doutoral en 1988 o primeiro en falar do “Cociente Emocional” , paralelo ao Cociente Intelectual .
Pero foron os psicólogos Peter Salovey e John Mayer en 1990 os que acuñaron o concepto de Intelixencia Emocional , que mais tarde , grazas ao traballo de Daniel Goleman , investigador e xornalista do New York Times , se propagou por todo o mundo a través da súa obra “La Inteligencia Emocional “ (1995).