25/3/09

OS SENTIMENTOS E A ARTE

Unha presentación que xunta sentimentos e arte; vai unida unha melodía musical (e que neste caso non adxuntamos , pero faremolo en breve) que serve de motivación para unha serie de actividades ao redor da mesma.

Agardamos que vos guste.

22/3/09

Somos mestres emocionais ?

CÓMO DEBE SER O MESTRE “EMOCIONAL”?

  • Investigador de necesidades , intereses e problemas dos seus alumnos/as , en concordancia coas necesidades , intereses e problemas do medio tanto inmediato (familia e escola) coma mediato ( comunidade ) .
  • Construtor de Climas Emocionales Positivos , ofrecendo apoio persoal e social para aumentar a autoconfianza e autoestima dos nenos e nenas que atende na aula .
  • Xestionador de obxectivos persoais con suxección aos proxectos de vida individual de cada neno .
  • Facilitador de procesos de toma de decisións , responsabilidades compartidas e individuais .
  • Orientador persoal de cada neno , enfocado ao seu desenvolvemento emocional efectivo .

Corazóns Intelixentes : Un parágrafo a subliñar

“ ¿Cómo es que , siendo tan inteligentes los niños , son tan estúpidos la mayor parte de los hombres? Debe ser fruto de la educación .

Alejandro Dumas , hijo .

No Epílogo do libro “Corazones Inteligentes “ de Pablo Fernández Berrocal y Natalia Ramos Díaz gústame especiamente este paragrafo :

“ Nos momentos mais decisivos da nosa vida , xa sexan alegres ou tristes , non buscamos ao noso arredor as persoas mais intelixentes , senon as mais simpáticas, empáticas, equilibradas e sociables. Este artículo non é un alegato contra a intelixencia abstracta , lóxica e académica , senon un recordatorio , no inicio do novo milenio, da necesidade de potenciar na familia e na escola o crecemento afectivo e emocional dos nosos fillos , porque estas cualidades serán cada vez mais decisivas . Os pais ,tan preocupados sempre polo éxito académico e profesional , obsesionanse con que os seus fillos sexan moi intelixentes e aprendan moitas matemáticas, ciencias ou idiomas, e esquecen , como moitas investigacións demostraron recentemente , que o éxito na vida , e moito menos a felicidade , non dependen de esas habilidades. “

Pablo Fernández Berrocal

Universidade de Málaga

PERO, QUE É A INTELIXENCIA EMOCIONAL?

Mayer, Salovey y Caruso: Capacidade de percibir e expresar emocións , de asimilar as emocións no pensamento , de comprender e razoar coas emocións e de regular as emocións nun mesmo e nos demais.

Daniel Goleman: Capacidade de recoñecer os nosos propios sentimentos , os sentimentos dos demais , motivarnos e manexar adecuadamente as relacións que sostemos cos demais e con nos mesmos .

Emily Sterrett: Fai referencia ao conxunto das destrezas de xestión persoal e destrezas sociais que nos permiten triunfar no noso posto de traballo e na vida en xeral .

Pablo Fernández-Berrocal:Percibir , comprender e regular as emocións propias e as dos demais.

Gallego D.J.e Gallego M.J. (2004) : Capacidade que ten o ser humano , grazas ao seu proceso evolutivo , para armonizar o emocional e o cognitivo , de xeito que poida atender, comprender , controlar , espresar e analizar as emocións dentro de si , e nos demais. Todo isto , permitiralle que a súa actuación sobre o entorno , e as súas relacións humanas sexan eficaces , útiles e teñan repercusións positivas para él , para os demais , e para o entorno no que se desenvolve . “

Reuven Bar-On : Conxunto de capacidades, competencias e habilidades non cognitivas que influencian a habilidade propia de ter éxito ao afrontar as demandas e presións do medio ambente" (citado en Mayer , 2001)

Mayer : “Refírese á habilidade para recoñecer o significado das emocións e as súas relacións, e para razoar e resolver problemas en base a iso. Tamén inclúe empregar as emocións para realzar actividades cognitivas” Mayer et al. (2001)

CRONOLOXÍA CONSTRUCTO IE

(Alfabetización emocional : la deuda de enseñar a vivir con los demás . Revista Iberoamericana de Educacion )

HOWARD GARDNER , 1983

INTELIXENCIAS MÚLTIPLES

REUVEN BAR-ON , 1988

COCIENTE EMOCIONAL (CE)

PETER SALOVEY E JOHN MAYER , 1990

INTELIXENCIA EMOCIONAL

DANIEL GOLEMAN , 1995

“INTELIXENCIA EMOCIONAL”

Gardner , cando fala das inteligencias múltiples , colabora no rescate do concepto de intelixencia do ámbito intelectual e facilitou o camiño cara a intelixencia emocional .

Foi o psicológo Reuven Bar-On na súa Tesis Doutoral en 1988 o primeiro en falar do “Cociente Emocional” , paralelo ao Cociente Intelectual .

Pero foron os psicólogos Peter Salovey e John Mayer en 1990 os que acuñaron o concepto de Intelixencia Emocional , que mais tarde , grazas ao traballo de Daniel Goleman , investigador e xornalista do New York Times , se propagou por todo o mundo a través da súa obra “La Inteligencia Emocional “ (1995).